Dimecres, 28 Octubre 2015 00:00

El comerç electrònic ingressa aquest any uns 11.000 milions d'euros a Espanya.

Un 86 per cent dels espanyols ja ha realitzat almenys una compra en línia, moguts per un millor preu i l'accés a un major catàleg. Amb tot, el 83,5 per cent confessa haver abandonat una compra abans de finalitzar-la, a causa de dificultats durant el procés, com indica un estudi de Nominalia.

El comerç electrònic està vivint un dels seus millors moments a Espanya. Prova d'això és que es preveu tancarà el present exercici amb una xifra de negoci propera als 11.000 milions d'euros, un 18,6 per cent respecte a 2014, i tot apunta que es registrarà un altre creixement de dos dígits el proper any, el que permetrà elevar la xifra de negoci per sobre dels 13.000 milions d'euros. Malgrat les bones dades, són moltes les millores que les botigues online d'aplicar al nostre país, com posa de manifest un estudi realitzat per Nominalia sobre hàbits de consum en línia.

L'estudi revela que el 83,5 per cent dels internautes enquestats ha abandonat una compra en línia abans de finalitzar-la. Més de la meitat (un 53 per cent) van cancel·lar la seva compra a causa principalment de l'encariment del preu del producte al final del procés per la suma de despeses extra, mentre que un 24,3 per cent apunten a la falta de claredat en alguns dels passos de la compra.

Pel que fa als principals factors que porten als usuaris a confiar en una botiga web figuren els relacionats amb els seus mètodes de pagament. En concret, un 76,2 per cent valora la possibilitat d'abonar la compra amb PayPal. A més, un 49 per cent dels usuaris compta amb targetes moneder o destinades de manera exclusiva a comprar a través d'Internet. Al costat d'això, també consideren clau la confidencialitat i seguretat de la pàgina web a l'hora de facilitar dades personals necessàries per a la compra, i un 45 per cent estima com a garantia de confiança que el seu navegador mostri distintius de seguretat. El tercer factor que aporta seguretat als espanyols a l'hora de comprar a Internet és el segell de Confiança Online, citat per un 44,3 per cent, mentre que les recomanacions de tercers només es tenen en compte per un 27,2 per cent dels internautes. Curiosament, 7 de cada 10 espanyols també confia més en un e-commerce si aquest disposa també d'establiment físic.

En qualsevol cas, tot i els aspectes millorables, la veritat és que un 86 per cent dels espanyols ja ha realitzat compres en línia de béns o serveis en almenys una ocasió, i un 71,5 per cent d'ells assegura fer-ho amb certa freqüència , mentre que el 23,5 per cent ho fa amb assiduïtat i només un 5 per cent de forma esporàdica. La principal raó per adquirir béns i serveis a la xarxa continua sent el preu, un factor qualificat com a "molt important" pel 52,1 per cent dels usuaris, si bé també guanya pes la possibilitat que ofereix Internet d'accedir a un rang de productes més ampli i d'altres territoris. De fet, 1 72,1 per cent de compradors ha realitzat compres en botigues en línia d'altres països.

Quant als béns i serveis preferits pels compradors en línia, el 65 per cent dels espanyols que han fet compres en línia ha adquirit tecnologia, principal categoria també a nivell mundial, seguida per l'oci (44,2 per cent), la moda (41,6 per cent) i els viatges (40,7 per cent). Quant a la despesa mitjana anual se situa al voltant dels 200 euros.

Finalment, pel que fa als dispositius empleats, el 93,9 per cent dels internautes ha utilitzat un ordinador per realitzar les seves compres en línia, mentre que un 23,8 per cent també utilitza el mòbil, un 14,7 per cent el seu tablet , i només un 1,8 per cent la seva smart TV. "La tendència indica que els dispositius mòbils no deixen de guanyar terreny de manera imparable, de tal manera que ara més que mai és necessari comptar amb una botiga online que disposi d'un disseny adaptable", recomana David Costa, director general de Nominalia.

Subscriviu-vos als nostres butlletins i rebreu les notícies sobre les nostres promocions.
Termes i Condicions